Boeing Starliner helyum sızıntısı nedeniyle yeni bir aksilikle karşı karşıya
NASA, Boeing’in Starliner kapsülünün 25 Mayıs’ta yapılması planlanan ilk mürettebatlı uçuşunu, uzay aracının tahrik sistemindeki helyum sızıntısının daha fazla değerlendirilmesi ihtiyacı nedeniyle erteledi.
Duyuru Salı günü, mühendislerin ve görev yetkililerinin iki gün üst üste uzay aracının sistem performansını gözden geçirmeleri ve sızıntının etkilerini değerlendirmelerinin ardından geldi.
Starliner’ın tahrik sisteminde helyum sızıntısı sorunu, uzay aracının 7 Mayıs’ta Florida’dan fırlatılmasından hemen önce Atlas güçlendiricisiyle ilgili ayrı bir sorunla birlikte tespit edildi. Starliner’ı yörüngeye itmek için kullanılan Atlas roketi, Boeing ve Lockheed Martin ortaklığındaki United Launch Alliance tarafından üretiliyor.
Bu son gecikme, yıllar süren gecikmeler ve teknik zorluklarla gölgelenen Starliner programı için bir dizi aksaklıkların bir parçasıdır. Program daha önce biri 2019’da başarısız olan iki mürettebatsız gösteri uçuşu gerçekleştirmiş, bunu 2022’de başarılı bir görev izlemişti.
NASA astronotları Suni Williams ve Butch Wilmore, Uluslararası Uzay İstasyonu’na (ISS) yolculuk için Starliner’daki ilk mürettebat olacaklar. Bu görev, NASA’nın uzay aracını ISS’ye ve ISS’den düzenli mürettebatlı yolculuklar için onaylamasından önce Starliner için son büyük test olarak kabul ediliyor.
Aynı NASA programı kapsamında geliştirilen bir başka uzay aracı olan SpaceX’in Crew Dragon’u 2021’den bu yana ISS’ye birincil ulaşım aracı olarak hizmet veriyor.
Şu an itibariyle, mühendisler helyum sızıntısını ele almaya devam ederken, Starliner mürettebatlı uçuş için bir sonraki olası fırlatma fırsatına ilişkin tartışmalar devam ediyor. Bu değerlendirmelerin sonucu, uzay aracının ISS’ye ne zaman güvenli bir şekilde astronot taşıyabileceğini belirleyecek.
InvestingPro İçgörüleri
Boeing, Starliner mürettebatlı uçuşunun ertelenmesiyle bir başka aksilikle karşı karşıya kalırken, şirketi çevreleyen finansal ölçümler ve piyasa duyarlılığı karışık bir tablo sunuyor. InvestingPro’nun gerçek zamanlı verilerine göre, Boeing’in piyasa değeri 113,63 milyar USD olup, şirketin havacılık ve uzay sektöründeki önemli ölçeğini yansıtmaktadır. Yaşanan zorluklara rağmen, Boeing’in 2024 yılının ilk çeyreği itibarıyla son on iki aydaki geliri 76,44 milyar USD’ye ulaşarak %8,37’lik bir büyümeye işaret etti. Bu büyüme, şirketin Starliner programında karşılaştığı zorluklara rağmen satışlarını artırabildiğini gösteriyor.
Bununla birlikte, InvestingPro İpuçları yatırımcılar için bazı endişelerin altını çiziyor. Boeing’in yüksek bir FVÖK değerleme katsayısı ve aynı zamanda yüksek bir FAVÖK değerleme katsayısı ile işlem görmesi, şirketin kazançları ışığında mevcut değerlemesi hakkında soru işaretleri yaratabilir. Ayrıca, analistler önümüzdeki dönem için kazanç beklentilerini aşağı yönlü revize etti ve şirketin bu yıl kârlı olması beklenmiyor. Brüt kâr marjının %11,48 gibi zayıf bir seviyede olması da Boeing’in yaşadığı finansal baskıların altını çiziyor.
InvestingPro ayrıca Boeing’in hisse senedi fiyat hareketlerinin oldukça değişken olduğunu, bunun da piyasanın Starliner programıyla ilgili devam eden sorunlara ve daha geniş endüstri eğilimlerine verdiği tepkinin bir yansıması olabileceğini belirtiyor. Hissedarlara temettü ödemesi yapılmaması da, özellikle yatırımlarından düzenli gelir elde etmek isteyenler için yatırımcı duyarlılığını etkileyebilir.
Boeing’in finansal sağlığı ve gelecek beklentileri hakkında daha derin bir analiz yapmak isteyen okuyucular için https://www.investing.com/pro/BA adresinde ek InvestingPro İpuçları bulunmaktadır. Bu ipuçları, Boeing’in mevcut pazar konumu ve Havacılık ve Savunma endüstrisinin önde gelen bir oyuncusu olarak sektördeki statüsünün onu cazip bir yatırım fırsatı haline getirip getirmediği konusunda daha fazla rehberlik sağlayabilir. İlgilenen kullanıcılar INVTROZEL1A kupon kodunu kullanarak InvestingPro aboneliğinde %20’ye varan indirimden yararlanabilir ve yatırım kararlarını etkileyebilecek daha fazla içgörünün kilidini açabilirler.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.